Creatief en smaakvol ondernemen: BBQ Experience

"Een barbecue is een investering, wij helpen onze klant het beste uit de investering te halen en onderscheidend te zijn.”

Barbecueën is letterlijk en figuurlijk hot. Maar er zit nog wel een verschil tussen een zwartgeblakerde hamburger uit het rooster vissen of een volledig outdoor cooking adventure. Voor dat laatste moet je bij het BBQ Experience Center zijn, want met hun passie en ervaring maken de eigenaren Boy Tak en Joey Buys van barbecueën een échte beleving.

 

Onze passie voor het buiten koken en de wens om iets nieuws te starten, was voor ons de reden om in 2015 de BBQ Experience te starten.

Joey Buys

Totaalbeleving 

Jeugdvrienden Boy Tak en Joey Buys, beiden met een voorliefde voor koken én horecaervaring, runnen samen het BBQ Experience Center: een bedrijf “dat niet in een hokje past”. Geen detailhandel en geen horeca, want er wordt niet alleen gekookt en ook niet alleen iets verkocht: het Center is een totaalbeleving waar alles rond barbecueën samen komt. Waar de mannen vanaf 2015 met een barbecue heel Nederland en België doorkruisten om workshops te geven, weten nu alle barbecue liefhebbers het in 2019 geopende Center te vinden.

Onderscheidend met kennis

De oude Wenneker fabriek, een creatieve hotspot waarin verschillende bedrijven zijn gevestigd, vormt de thuisbasis van het Center. Waar vroeger de jenever gestookt werd, worden nu de BBQ's gestookt. Hier komt de klant om inspiratie op de toen, producten te kopen en natuurlijk om advies in te winnen van de échte kenners. Joey: “We willen onze klanten niet overtuigen met feiten over de producten, die kan iedereen vertellen en ook online kun je hier alles over vinden. In onze showroom vertellen we wat je er daadwerkelijk mee kúnt. Een barbecue is een investering, wij helpen onze klant het beste uit de investering te halen en onderscheidend te zijn.” Ook na de aankoop van een barbecue sta je er niet alleen voor: “We blijven inspireren met recepten om gerechten naar een hoger niveau te krijgen, nieuwe mogelijkheden, workshops en evenementen.” Het merendeel van de collega’s heeft professioneel achter de potten en pannen gestaan: met de kennis en kwaliteit is dus niks mis.

We willen onze klanten niet overtuigen met feiten over de producten. In onze showroom vertellen we wat je er daadwerkelijk mee kúnt.

Joey Buys

 

Creatieve ondernemers

Met de groeiende vraag vanuit onze Zuiderburen, staat de opening van een tweede locatie in België op de agenda. “Onze ambitie is om meerdere vestigingen te openen, ook in het buitenland. Uiteindelijk hopen we een internationale speler te worden, maar ook een extra Center in Nederland is onze wens.” Ook de webshop krijgt de nodige aandacht om te groeien. “Als ondernemers hebben we een creatieve geest, maar we hebben wel geleerd om focus te houden op de kern: onze visie. Een tip voor andere ondernemers is dan ook om nieuwe ideeën op waarde te schatten en niet gelijk alles na te willen jagen maar gedegen te werk gaan. We hebben veel geluk gehad met meedenkende instanties in Roosendaal zoals de gemeente en brandweer, die open staan voor creatieve ideeën. Dat heeft ons erg geholpen bij het realiseren van het Center. Mensen komen uit het hele land om ons BBQ Experience Center te bezoeken of om een Outdoor Cooking Experience te volgen. Echt een droom die werkelijkheid is geworden, en dat in onze eigen achtertuin. Dat maakt ons extra trots. We zijn nog lang niet uitgegroeid!”

“Als ondernemers hebben we een creatieve geest, maar we hebben wel geleerd om focus te houden op de kern: onze visie.

Joey Buys

Meer ondernemersverhalen

Om deze webapp aan je beginscherm toe te voegen, tik op het delen-icoon en kies 'Zet op beginscherm'. Om deze webapp aan je startscherm toe te voegen, open het menu en kies 'Toevoegen aan startscherm'.